Jak działa pozycjonowanie stron?

Dzisiaj aby jakaś strona nabrała popularności i zaczęła przynosić dochody założycielowi, nie wystarczy już kilka prostych trików. Potrzebne są zmasowane działania zwane pozycjonowaniem, o których opowiemy szerzej za moment. Niemniej trzeba od razu wiedzieć, że nie jest to coś dla amatorów, dlatego w tej branży działają przede wszystkim profesjonalne firmy.

Tak więc, aby jakaś strona, dajmy na to blog, zaczął przynosić dochody, muszą na niego wchodzić internauci. Jest to podstawowy warunek, jaki trzeba spełnić. Każde wejście to wyświetlenia reklam, które powodują, że na konto autora wpadają bezcenne złotówki. Jednak aby ludzie weszli na stronę, trzeba ich jakoś powiadomić o jej istnieniu. Najlepiej byłoby, gdyby weszli dzięki wyszukiwarce internetowej, po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych. I to właśnie jest pozycjonowanie stron – zadbanie o to, by strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania i by pojawiła się najwyżej jak to możliwe, najlepiej na tak zwanym pole position – czyli pierwszej pozycji na liście. Stąd sama nazwa – pozycjonowanie. Czy łatwo osiągnąć taki rezultat? Otóż okazuje się, że wcale nie musi być tak kolorowo, jak może się wydawać.

Jak wspomnieliśmy, sprawa nie jest prosta. Konieczne są bardzo duże i zmasowane działania, by móc sprawić, by jakaś witryna znalazła się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania oraz pozostała tam na długi czas. Działania te dzielą się zasadniczo na dwie grupy: SEO oraz linkowanie. Zapewne dla amatorów obydwa te terminy brzmią obco i nieznajomo. Pierwszy to optymalizacja pod kątem silników wyszukiwarek. Chodzi o to, by tak dostosować treść strony oraz jej kod HTML, by „podobało” się to programom skanującym sieć. Chodzi o trafienie w specyficzny algorytm. Linkowanie natomiast jest pozostawianiem w sieci odnośników do naszej strony. Jednak nie może być to sto razy skopiowany ten sam tekst i w nim odnośnik. Konieczne są zróżnicowane artykuły w wielu miejscach, dopiero to sprawi, że wyszukiwarka uzna nas za stronę popularną i przesunie nas jeszcze kilka pozycji w górę.

Jak widać, nie jest to robota dla amatora. Dlatego osoby chcące wypromować stronę w sieci najczęściej korzystają z pomocy firm trzecich, które zajmują się właśnie pozycjonowaniem. Inaczej autor nie znalazłby nawet chwili czasu na pisanie treści na swojego – w tym wypadku – bloga. Pozycjonowanie to nie jednorazowa czynność. To proces, który raz zaczęty musi ciągle trwać, ponieważ inaczej witryna wyniesiona na szczyt bardzo szybko z niego spadnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *